Powiem tak, podjechałem na kompresor, było z przodu różnica 0.1 bara na kole, obecnie po wyrównaniu ciśnienia tak jakby się wyrównało z tą kierownicą nie wiem co robić, żeby mnie za głupa nie wzięli w serwisie. Na razie jest 2236 km, w tym tygodniu raczej nie będę miał czasu już podjechać, muszę to dobrze zaobserwować.
Rozjechana zbieżność
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez MichalB84Powiem tak, podjechałem na kompresor, było z przodu różnica 0.1 bara na kole, obecnie po wyrównaniu ciśnienia tak jakby się wyrównało z tą kierownicą nie wiem co robić, żeby mnie za głupa nie wzięli w serwisie.
Wpusć za ster doświadczonego kierowcę ,czy też widzi ,czuje krzywo kierownice.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bishopZamieszczone przez MichalB84Powiem tak, podjechałem na kompresor, było z przodu różnica 0.1 bara na kole, obecnie po wyrównaniu ciśnienia tak jakby się wyrównało z tą kierownicą nie wiem co robić, żeby mnie za głupa nie wzięli w serwisie.
Wpusć za ster doświadczonego kierowcę ,czy też widzi ,czuje krzywo kierownice.
W sumie to mnie przekonałeś, w końcu mam prawo jazdy 13 lat tylko i to dopiero moje 5 auto, podjadę w sobotę po pracy do ASO
Komentarz
-
-
Ja Cie nie namawiałem żeby lecieć do asow ciemno , tylko żebyś się upewnił /przekonał przed wizytą waso, że twoja kierownica jest rzeczywiście lekko krzywa, czy tylko złudzenie np po przesiadce z innego pojazdu. Jak zobaczą w aso ,że się wahasz, to spuszczą...
Nie wiem co ma do rzeczy Twoje 13 lat za kółkiem ,.. może być i 130lat i50 samochodów , jak kierownica krzywo , to krzywo .
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bishopJa Cie nie namawiałem żeby lecieć do asow ciemno , tylko żebyś się upewnił /przekonał przed wizytą waso, że twoja kierownica jest rzeczywiście lekko krzywa, czy tylko złudzenie np po przesiadce z innego pojazdu. Jak zobaczą w aso ,że się wahasz, to spuszczą...
Nie wiem co ma do rzeczy Twoje 13 lat za kółkiem ,.. może być i 130lat i50 samochodów , jak kierownica krzywo , to krzywo .
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez yunior81Ostatnio z ciekawosci bylem na jezdzie probnej Rapidem 1,2 105 KM. Auto mialo przebieg ok. 250 kilometrow-kierownica przesunieta lekko w lewo, auto jechalo prosto.
Komentarz
-
-
Pojechałem wczoraj na kontrolę geometrii i zawieszenia na Staniewicką :shock:
Załączam wydruk, ciekawy fragment zaznaczyłem na czerwono. Co Wy na to? Dziury? Ale przód trzyma wymiary?
Wydruk ze Staniewickiej:
Wizualizacja:
Badanie z listopada w ASO:
Mam szykować $$$ na wymianę belki, czy auta? :shock:
To co mnie zastanawia, to pozycja w wydruku ASO (przesunięcie kół [-0,07] + geometryczna oś jazdy [-0,05]). Sumując daje to magiczne [-0,12] (kąt geom. os. jazdy) ze Staniewickiej. Dodam, że ASO twierdziło, że wszystko jest ok, coś tam marudzili nad pochyleniem, ale koleś po prostu źle odczytał normy. Na Staniewickiej, że wszystko jest bdb., natomiast tylna belka "pod skosem" :shock:
W 10 letnim aucie, Corsie C, miałem -0,04, doskonale pamiętam, bo raz koleżanka na firmowym parkingu strzeliła mnie delikatnie w tylne koło, więc "mogło nie być idealnie".
I co wy na to? Co dalej robić??
Komentarz
-
-
Karel, wycieczka do ASO - masz gwarancję więc walcz...
polecam POLMOT Sokratesa 17 /Bielany/
jak coś na pw podam do którego Doradcy uderzyćkliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
No właśnie, ASO pewnie będzie się migało, chociaż zastawiam się, czy takiego auta nie otrzymałem, jeśli potwierdziłoby się, że już na listopadowej geometrii był taki fackup i nie było "ok".
Ale mniejsza o to, pytanie… co regulować w belce skrętnej? Bo wielowahacz to spoko - jest regulacja, w najgorszym razie zrzuca się krzywy element, zakłada nowy i po problemie.
A tu co? Belka ma regulację? Belkę całą mam wymienić?? lacze
Komentarz
-
-
Karel, na Śląsku mam magików od geometrii, ale Ty widzę Warszawa...kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Aktualizacja tematu
Byłem dzisiaj u pana Krzysztofa Zasuwika. Określiłbym go krótko: jednoosobowe centrum naukowo-badawcze i fanatyk metryczny w jednym :diabelski_usmiech Od razu powiem, że jeśli ktoś mieszka w Warszawie i zależy mu na rzetelnym badaniu geometrii (oraz ma 2 godziny do dyspozycji), to nie ma się nad czym zastanawiać. Człowiek jest po prostu niesamowity w tym co i jak robi.
Ale do rzeczy.
Octa została zmierzona 2 urządzeniami: Beissbarthem (podobne do tego z ASO) oraz Hunterem (podobne do tego ze Staniewickiej). Po pierwsze aby sprawdzić różnice pomiarowe (każdy pomiar jest obarczony błędem i to nawet o kilka minut), po drugie celem porównania z moimi obecnymi wynikami.
Beissbarth
Hunter
Podsumowując:
Wyniki ze Staniewickiej to jakiś kosmos :!:
Pomiary przodu pominę, ponieważ nie tu tkwi problem i co do zasady jest ok. (tzn. wymagana jest korekta zbieżności, ale jest regulacja, więc sprawa do zrobienia).
Problematyczne było tylne zawieszenie w obszarze zbieżności i geometrycznego kąta jazdy (czyli jak koła chcą jechać względem osi pojazdu).
Poniżej wyniki kolejno: ASO (Beissbarth) | Staniewicka (Johny Bean) | Zasuwk (Beissbarth) | Zasuwik (Hunter)
Zbieżność tył lewy: +0.13 | +0.19 | +0.17 | +0.14
Zbieżność tył prawy: +0.04 | -0.06 | +0.03 | +0.03
Geometr. oś jazdy: -0.05 | -0.12 | -0.07 | -0.05
Podsumowując: belka jest równo zamocowana (mam też badanie nierównoległości osi, wartości akceptowalne dla VW ), auto nie było bite, nie zaliczyło niebezpiecznych dziur.
Niemniej "na granicy" są zbieżności połówkowe dla tylnej osi. Przyczyna? "Proszę pana, czego wymagać, teraz z fabryki wyjedzie wszystko" :?
Oprzyjmy się na danych z Beissbartha (ASO | Zusuwik):
Lewa: +0.13 | +0.17 || Norma: od +0.04 do +0.16
Prawa: +0.04 | +0.03 || Norma: od +0.04 do +0.16
Jak widać wartości są graniczne :evil:
Według pana Krzysztofa auto takie wyjechało z fabryki.
Pytanie, czy kopać się z ASO i walczyć (o wymianę belki?), czy darować sobie i zostawić jak jest.
Tracer, masz swoje pomiary?
Komentarz
-
-
Postaram się jutro wrzucić sprzęt na furę i pomierzyć.
Tak jak Ci pisałem, odchyłki mogą być skutkiem błędu pomiaru, chociaż główną przyczyną jest brak kalibracji sprzętu w starszych urządzeniach i nowszych opartych na kamerach CCD.
Edit: u mnie po pomiarze: odchyłka osi jazdy od osi symetrii -00st 01'
Komentarz
-
-
Tracer, czyli można powiedzieć, że masz idealnie k
Pamiętasz zbieżności połówkowe dla tylnych kół? Nie chodzi mi o konkretne wartości, tylko o to, czy były w wartościach fabrycznych, czy leciały raczej ku granicznym? (chociaż zakładam, że jeśli masz taki geometryczny kąt jazdy, to raczej powinny być "idealnie zbieżne").
Ech, spodziewałbym się wszystkiego po nowym aucie, ale nie problemów z geometrią zawieszenia :evil: I nauczka na przyszłość, że tylko wielowahacz tyłu.
Chyba muszę coś z tym zrobić, bo zaraz wartości mi wyjdą poza zakresy (teraz są graniczne, jeśli weźmiemy uśrednione pomiary) i będę miał duży problem (tzn. już mam) :grrr
Komentarz
-
-
Dzięki
Ładne wyniki, mówiłem że masz idealnie
Moje wyniki to wyglądają jakby ten samochód kilka razy przejechał po poligonie :shock: A to ciekawe, bo nawet jeżdżę dłuższą drogą do pracy, aby uniknąć trasy z wertepami.
Zgłosiłem problem do ASO, będą się ze mną umawiać na "swoje" pomiary.
Aktualizacja:
ASO bez zbędnego ociągania podjęło się regulacji tylnego zawieszenia. Takowe, w pewnym ograniczonym zakresie jest podobno możliwe. Szacunek dla chłopaków z serwisu, bo skończyli pracę z moim autkiem sporo po godzinach pracy.
Wygląda też na to, że "coś" z tym tylnym zawieszeniem (belką) w O3 jest na rzeczy i faktycznie się ona rozjeżdża po pewnym czasie.
Po regulacji parametry wyglądają dobrze:
Jedyna wartość, która wzbudziła mój niepokój, to tym razem przesunięcie przedniej osi (-0.25"). Ale to chyba musi być błąd pomiarowy, bo nie wierzę, że samo z siebie by się przesunęło (wcześnie miałem +0,03") i to aż o tyle
Komentarz
-
Komentarz